missing u

missing u

Monday, February 4, 2008

oggix box/shoutbox buat hal - mcm2 pulak...


dah dua ari oggix box buat hal hai entahlah... kejap keluar yg baru kejap kuar yg tahun lepas begong betul lah...

Dah lah shoutbox tak leh nak baca dah kene block ni pulak ditambah gan oggixbox ade ke tahun lepas punya msg yag timbul..wuawuawuaaaa

Hari ni rasa bosan pulak entah ape yg dibosankan nak baca buku pun xde mood 13 & 14 Feb ni exam lagi... heheeee result exam tahun lepas xcukup makan coz bila exam kita kene dpt skor aras 1 hingga 4. so bab kewangan saya dpt 2 bab umum dapat 3. Untuk melayakkan saya ke pangkat tertinggi kene dua2 subjet dpt aras 3 dan untuk mendapatkan kenaikan gaji ke tangga seterusnya kene dpat aras 4. Tahun dah awal awal apply untuk exam dan dah awal awal study tapi hampess betul semua yg dibaca xmasuk otak coz bukan keje harian kita. masa kat opis lama ok sikit coz kite buat keje mcm baucer bayaran, tender, penerimaan bayaran, gaji dan mcm2 lagi tapi opis baru ni entahlah keje tak mencabar langsung cuma keje jaga staff seramai 20 org campur staff akaun yg berlagak 15 org yg berkerenah boring betul.

ohhhhhhhh nak citer sikit masa kat opis lama saya tak penah kene marah /jerit jerit gan boss semua org berkerja penuh hormat menghormati dan itu memang jiwa saya suka berkasih syg. Tapi kat opis baru boss pompuan saya ni mcm singa lapar asyik lah menjerit hingga seriau saya. Dulu masa kecik bila mak atau ayah marah saya akan merajuk lama kadang2 sampai seminggu sehingga Pak cik saya panggil saya "maner dia si perajuk" heheee betul bila kene tengking ke marah ke kalau itu bukan salah saya biasanya hati ni akan tersentap hiba dan saya akan menanggis sepuas puasnya dan bermulalah episod moyok saya dan untuk pulih memang payah.

Tapi gan boss skrg ni memang dah lama jauh hati tapi kene juga lah berdepan gan dia coz dah keje gan dia bak kata pegawai lain dah lali kene jerit/marah ni. abis cammaner ya..sabar ajelah..
Pagi akauntan baru lapur diri dari johor heheee dia ni mengandung 5bulan akauntan lama dah tukar ke Pejabat pelajaran Shah Alam setelah berkhidmat selama 5bulan kat sini dgn linangan airmata heheee memang teruk nak jaga duit berjuta juta untuk dalam dan luarnegeri. berserta dgn gangguan audit negara. semasa dpt tukar saya nampak ceria betul dia sampai bila terima surat aje terus beli kek sebiji belanja kami...begitulah seadanya opis saya ni semuanya berebut rebut nak minta tukar tapi saya...bila subjet kewangan dapat aras 3 insyaallah xpayah minta tukar tapi akan terus ditukarkan untuk kenaikkan pangkat kerana byk kekosongan sekarang ni.
heheeee semoga exam saya kali akan berjaya...insyaallah..

1 comment:

Kassim Selamat said...

salam mawar...oggix tuu mmg begitu, msj lama yg kuar, dulu sy guna oggix gak..mcm tak best jer, harap ngam yer dgn boss baru nii.(^_^)

gambar mawar yg mana yer?