missing u

missing u

Tuesday, September 11, 2007

Usik-Usik Saleh Yaacob - TV9




Tajuk bual bicara rancangan ini 'LATAH'




Tajuk bual bicara rancangan ini 'MAT SALLEH CELUP'



Sebagai Penolong Setiausaha Puspanita saya telah mengaturkan program bersama TV9 semalam 10/9/2007 di Sri Pentas 2 Alam Sentral Shah Alam dan kami telah mengikuti dua slot rancangan bual bicara Usik usik Salleh Yaacob. Bagi yg tak biasa menonton TV9 memang tak tahu ada rancangan ini tapi biasanya rancangan ini disiarkan pada hari isnin kul 9.30mlm.

Kami bertolak dari opis kul 11.45pg spai di SA kul 12.10tgh. kami naik ke tingkat 5 dan disambut oleh Cik Rini. Sambil menunggu makanan kami pusing-pusing dan menyoping lah. Makanan siap kul 1.45tgh dan dihidang dengan nasi minyak, kari, ayam dan acar buah. Sebelum makan kami sholat dulu di surau nya.

Recoding mula hampir jam 3ptg hingga hampir kul 5ptg. Untuk setup yg lambat bila dah mula cepat aje. Cuma bila produser kata cut saleh akan kata silap tang maner sambil ketawa. Lepas start semula. Seronok tapi studio ni cukup panas dengan cahaya lampu dan ada 5 biji kamera untuk merakamkan program ini.

Semua ahli puspanita ni tak pernah mengikuti recoding siaran tv so ini pengalaman pertama mereka. Semua seronok kerana selepas rakaman kami dapat bergambar dgn artis undangan Saleh Yaacob iaitu Ako Mustaffa, Naz, Ida Moin dan Norkhiriyah.

Melihat muka Ako yg handsome dan Naz yg putih melepak lg kiut hai cair hati ni. (Tapi kene sedar diri juga) gelagat mereka yg sgt sporting dan bersahaja melayan kami bergambar dan bergurau. Begitu juga dengan Ida dan khiriyah yg kuat melatah apabila diusik oleh Saleh mereka juga sgt peramah selepas shooting.
Ako kata dia melayu tulin tapi Naz darah campuran Cina India Melayu. kadang-kadang dia kata bila marah terjelir lidah dan kepala juga tergeleng-geleng mcm org India. Ako tu bila pandang muka dia kesian nya coz gf dia kan dah dikebas oleh Jehan miskin. tapi Ako ni nampak comel muka mcm budak baik dan manja sebab dia ni debab sikit.

Produser TV9 Rini (org sabah) dan ashyikin memang best melayan kami dgn hormat sekali dan mereka menyediakan makan tengahari yg biasa nya tidak disediakan. Masa nak balik dihadiahkan goodie bag berisi majalah EHH dan makanan ringan.

Sampai kat opis kul 6ptg penat nyaaa tapi seronok.
Projek lawatan ni adalah projek ke2 saya sebelum ni saya penah aturkan program melawat Utusan Malaysia sambil mengadakan perlawanan persahabatan acara Netball, pingpong dan bola sepak.
Lepasni memang lagi sibuk dengan program Annual Dinner bersama Pak lah pada 5 Disember 2007 dan saya ditugaskan mencari penaja. aaaaaaa semua company takut jumpa sayaaaaahehee



No comments: